Jak napisać swojego pierwszego ebooka

Opublikowane: 16 stycznia 2010 | Aktualizacja: 12 grudnia 2013 | Kategorie: Zarabianie na ebookach

Jak napisać ebooka

W momencie pojawienia się ebooków, wytworzyło się ogromne pole do popisu dla autorów. Wielu z nas marzy o napisaniu swojej książki. Często jednak znajdujemy jakieś wymówki, jak na przykład znalezienie wydawcy, czy cena druku gdy myślimy o wydaniu jej na własną rękę. Jeszcze do nie dawna bylibyśmy usprawiedliwieni tłumacząc się w ten sposób. W dzisiejszych czasach jednak, są to już tylko wymówki, które świadczą o naszym lenistwie lub nieodpowiednim podejściu. Wydanie książki elektronicznej nie wiąże się bowiem z żadnymi kosztami, a przy tym jest dziecinnie proste. Jeśli więc od dziecka marzysz żeby pisać, a jeszcze tego nie robisz, zastanów się jeszcze raz  co tak naprawdę Cię powstrzymuje.

Dzisiaj mam dla Was krótki ale konkretny artykuł Bryana Quinna, który w kilku punktach pisze jak zabrać się za napisanie i wydanie swojego ebooka. Więcej w temacie już wkrótce. Zapraszam do czytania.

Jak napisać swojego pierwszego ebooka

Autor Bryan Quinn

Napisanie swojego pierwszego ebooka może Ci się wydawać stosunkowo niełatwym zadaniem. Ale jak wiele innych projektów, nie będzie to tak trudne kiedy rozłożymy zadanie na poszczególne etapy. Nie wszystkie przedsięwzięcia odnoszą sukces, więc nie bądź zbyt zawiedziony jeśli twoja pierwsza eksiążka nie okaże się bestsellerem. Jakikolwiek będzie rezultat twoje pracy, przynajmniej będziesz mógł powiedzieć „Zrobiłem to”.

Wiele rzeczy w życiu, które wydają się być niewykonalne, tak naprawdę jest do zrobienia po odpowiednim przygotowaniu i przy użyciu odpowiednich narzędzi. Nie ma znaczenia czy jest to maraton, wspinaczka górska czy poszukiwanie miejsca na parkingu przed supermarketem.

Jeśli powiedzmy chcesz grać w golfa, będziesz do tego potrzebował jakiegoś pola, kija golfowego i piłeczki…no i trochę praktyki. Prawdopodobnie nie zostaniesz drugim Tigerem Woods’em ale z dużym prawdopodobieństwem staniesz się golfistą.

Jeżeli twoim celem jest napisanie ebooka, będzie Ci do tego potrzebny komputer, oprogramowanie i kilka wskazówek. Zakładając , że masz już komputer i jakieś oprogramowanie, przyszedł czas na wskazówki.

Rozpoznaj swoje motywacje

Powód dla którego chcesz napisać książkę elektroniczną będzie miał zasadniczy wpływ na ewentualny jej sukces. Może to być chęć zysków, promocja biznesu, rozwój kariery, edukacja, własna satysfakcja czy coś zupełnie innego. Jakiekolwiek są twoje powody, zapisz je. To pomoże Ci pozostać zmotywowanym, kiedy będzie ciężko.

Wybierz temat

Istnieje niezliczona ilość tematów, na które możesz pisać. Powinieneś wybrać coś czym się interesujesz lub masz w tym obszarze pewną wiedzę. Warto poświęcić trochę czasu na przemyślenie o czym będzie publikacja. Im więcej wiesz na dany temat, tym łatwiej będzie o nim pisać.

Wybierz tytuł

Kiedy już wybierzesz temat, kolejnym krokiem będzie nadanie eksiążce tytułu. Najlepiej jest zapisać kilka różnych możliwości, a później wybrać tę, która najbardziej nam odpowiada. To pomoże Ci się bardziej skupić na tym punkcie i może sprawić, że wpadniesz na kilka ciekawych pomysłów. Tytuł powinien jasno precyzować o czym jest książka. Chwytliwy tytuł może być pomocny marketingowo,  ale pamiętaj także o przejrzystości, tak aby aby potencjalny czytelnik nie musiał się zastanawiać o czym dany ebook jest. Poniżej podaję dwa przykłady dobrego tytułu. Możesz ich użyć, jeśli masz poczucie humoru ;).

Raj Klubowiczów – Gra w Golfa na Ibizie

20 Minut Później – Przyszłość Pociągów

Zdefiniuj swojego czytelnika

Temat i styl pisanie zdecyduje o tym kim będzie twój czytelnik. Zdecyduj kim mają być odbiorcy ebooka. Wiek, płeć, kultura, tło społeczne i edukacja są czynnikami, które powinieneś rozważyć. To co piszesz musi być skierowane do konkretnego odbiorcy.

Przedstaw swoją główną tezę

Chociaż jest możliwe napisanie eksiążki bez „głównej tezy”, nie jest to polecane. Jeżeli nie jesteś zaznajomiony z tym terminem, jest wiele źródeł w internecie, które wyjaśnią Ci czym jest „główna teza”. Niestety, jest wiele przeciwstawnych opinii w tym temacie, które wprowadzają zamieszanie.

„Główna teza” zasługuje na osobny artykuł, tutaj postaram się krótko przedstawić czym ona jest dla ebooków. Zostawia to pole do krytyki tego artykułu, ale to niewielka cena do zapłaty jeśli uda mi się przy tym rozwiać trochę wątpliwości. Co najważniejsze da Ci to podstawy, od których będziesz mógł zacząć. Potraktuj to jako wskazówkę. Jeśli chcesz zgłębić teamat, Google jest dobrym miejscem, od którego warto zacząć.

„Główna teza” to jedna lub dwie sentencje, napisane aby określić powód napisania ebooka oraz naświetlić to o czym on będzie.

Jest to bardzo ogólna definicja, ale pamiętaj, że twoja teza powinna być przedstawiona jak najbardziej szczegółowo.

Pomyśl o tym jako o fundamentach twojego ebooka, w których mogą się znaleźć:

1) Temat

2) Twoja opinia na dany temat

3) Uzasadnienie wspierające twoją opinię

4) Określenie ważności 1), 2) i 3) punktu.

Stwórz swój dokument

W tym momencie masz już fundament, od którego możesz zacząć pisanie.

Standardowa aplikacja, taka jak MS Word to dobry wybór.

W każdej chwili podczas pisania, możesz jeszcze raz przeanalizować swoją tezę i modyfikować ją do momentu wydania ebooka.  Pomaga to osiągnąć wysoki poziom elastyczności.

Wybierz format i szablon swojego dokumentów, uwzględniając rozdziały, nagłówki i wstępy. W zależności od tematy, może dodać zdjęcia, anegdoty czy opinie, tak aby utrzymać uwagę czytelnika.

Ponieważ ebooki są najczęściej czytane na ekranie monitora, powinieneś postarać się aby dzielić tekst częściej niż ma to miejsce w tradycyjnej książce. Poeksperymentuj z czcionkami i przyglądnij się innym ebookom pod kątem użytych w nich rozwiązań. Sprawdzaj błędy i zapisuj swój dokument regularnie. MS Word ma wbudowaną funkcję odzyskiwania tekstu. Może to być przydatne, gdy zapomnisz zapisać efektów swojej pracy a zdarzy się awaria systemu czy wyczerpie bateria w laptopie. Dobrze jest także trzymać kopie swojego tekstu na nośnikach poza dyskiem twardym, np na płycie CD czy Pendrivie .

Wybierz format ebooka

To w pełni twój autonomiczny wybór. Możesz stworzyć plik .exe lub .pdf (ten drugi format jest znacznie bardziej popularny)

Pliki EXE tworzy się za pomocną specjalnych kompilatorów. Mogą one oferować funkcje normalnie niedostępne w PDFach. Pliki Exe mogą być odczytane tylko na komputerze. Nie wymagają one żadnego oprogramowania do ich odczytania. Są łatwe do otworzenia, nazwania i dobre jako narzędzia w marketingu. Z drugiej strony mogą być zainfekowane przez wirusa.

Więcej informacji można znaleźć na stronie

http://www.ebook-site.com/ebook-compilers.html (ang)

Pliki PDF tworzymy za pomocą programu Adobe Acrobat lub programów alternatywnych. Są one obecnie standardem jeżeli chodzi o ebooki. Można je odczytywać na komputerze, Macu i czytnikach ebooków. Wymagają Adobe Reader’a aby je otworzyć. Bardzo rzadko są atakowane przez wirusy.

Stwórz swojego ebooka

Pozostaje Ci zatem zapisanie ebooka w wybranym formacie. Gratulacje ! Teraz możesz się nazwać pisarzem ;)

Autor porad: Bryan Quinn z ebook-site.com. Artykuł przetłumaczony przez eksiazki.az.pl

Żródło: http://EzineArticles.com/?How-to-Write-Your-First-Ebook&id=57723

VIDEO TUTORIALE

Dodatkowo polecam tutorial Piotra Majewskiego, który podpowiada jak wydać bestselerowego ebooka.

A tutaj pisarka, Katarzyna Bonda opowiada o procesie pisania powieści. Jak napisać powieść? Oto odpowiedź:

 


O autorze

Warning: Use of undefined constant description - assumed 'description' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/matekstys/eksiazki.az.pl/public_html/wp-content/themes/typoprintred/single.php on line 43
Cześć! Z tej strony Mateusz. Piszę tu o połączeniu dwóch niezwykle interesujących dziedzin, czyli technologii i czytelnictwie, które w niezwykły sposób integrują się w „nowym czytaniu”. Moje teksty znajdziesz także na noweczytanie.pl, a mnie na twitterze. Więcej o blogu dowiesz się tutaj.